Mitt 2016
Publicerat den

Januari
Inledde året med att bli tillsammans med min bästa vän och själsfrände. Vi stod där efter tolvslaget och kysstes när han helt plötsligt frågar om jag vill bli hans flickvän. Jag blev så otroligt glad och kände en lättnad att det äntligen var vi på riktigt. Sen gick allt i rasande fart. 29e januari flyttade vi ihop i en trea i söderköping och jag flyttade hemifrån.
Februari
Nästvärsta månaden på hela året. Jag myste i min lägenhet med sambo och planerade min perfekta framtid. Tji fick jag. Fötterna slogs undan och jag föll så jävla hårt. Mormor fick sitt cancerbesked. Vi ville väl tro att det skulle bli bra och att hon skulle klara sig men magkänslan sa något annat. Jag gick sönder totalt och grävde ner mig i jobb blandat med panikattacker. Jag färgade håret till nått som går att likna med rosaorange?
Mars
Mars är svart för mig. Mars är det värsta som hänt. I mars åkte mormor in till sjukan och blev inskriven, hon orkade inte längre. På några dagar gick hon från att kunna prata till att ligga som ett kolli o gny. Jag... gick sönder igen. Ännu en gång grävde jag ner mig i jobb, jag vägrade facea verkligheten.
April
begravning, jobb och våren var på ingång. Jag försökte vara glad men jag tror inte jag lyckades lura någon.
Maj
vi började snacka om att skaffa djur. Jag ville ha kanin från början men vi bestämde oss för katt. Vi åkte och träffade Lucaz som då var 4 veckor gammal (och Cazper som bara var ett dygn). Vi bestämde oss för att Lucaz var vår katt. Så vi började planera inför kattköp och köpte hem allt som behövdes. Sen var det ju bara att vänta på att han skulle växa till sig lite. Började planera hur jag skulle lägga upp mina körlektioner för att ta körkort. Fick ett "schema" som jag skulle följa ända fram till uppkörningen. Vi åkte upp till tomas pappa och hälsade på och gick på fitnessmässa. Jag var även och fotograferade på horse show.
Juni.
Lucaz flyttade hem till oss och helt plötsligt började jag känna lite mer hopp. Sommaren var äntligen här och jag åkte till landet för att fira midsommar. i övrigt så jobbade jag och försökte få dagarna att gå. Jag övningskörde nästan varje dag och pluggade en hel del teori.
Juli
Jag tog körkort, äntligen. Jag var så himla glad! Jag var så himla nervös och jag satt o grät i bilen på väg upp till trafikverket för jag var stensäker på att jag skulle kugga men jag lyckades och det är jag så glad över. Jag slapp åka buss, jag kunde äntligen köra bil till jobbet. Jag gick även på mitt sommarschema i juli. Cazper flyttade hem till oss med. Tomas ville inte ha en till katt men jag ville ha en till katt, så jag köpte en till katt.
Augusti
Efter att ha jobbat för mycket under allt för några dagar så kände jag mig utmattad, jag låg o grät varje kväll och grät på vägen till & från jobbet. Efter samtal med facket gick jag hem och besökte en läkare för att bli sjukskriven. 
September
Jag och Josse åkte ut till gäverstad för att fotografera och skingra tankarna lite. Jag har börjat hitta tillbaka lite till vägen jag va på innan mormor. Jag började jobba igen och började jobba på ett nytt jobb som jag trivs på. Tog ett break från mitt andra jobb för att få andas ut efter sommaren. 
Oktober
Jag fyllde 23 och blev firad av min fina familj. Hade en ganska lugn födelsedag. tidigare år har jag alltid gått ut på krogen men krogenlivet dog ganska stenhårt för mig i år. Jag litar inte riktigt på att jag pallar en hel kväll utan att bli en partypooper. Jobbade på som vanligt och åkte på kryssning med mamma och Kim. Gick tillbaka till mitt gamla jobb igen.
November
Skrev kontrakt på ny lägenhet, äntligen skulle vi flytta in till stan igen. Köpte min allra första egna bil med hjälp av morfar.
December
Flyttade till en tvåa i Norrköping. Kände att det var dags för en förändring så färgade tillbaka till mitt röda hår och mår mycket bättre. Tänk att hårfärg kan göra så mycket? Hade en lugn jul på jobbet och med familj.